Klasická masáž

Klasická (švédská) masáž se používá pro nápravu ztuhlého svalstva, bolestivých kloubů, při bolestech páteře, umí odstranit bolesti hlavy a jiných zdravotních potíží. Při této masáži se pracuje hlavně se svaly pohybového ústrojí.... Více informací »

Seznam masérů
Klasická masáž

Pohyb jako prevence i zdroj radosti

Vždy si dokážeme najít spoustu výmluv, proč něco dělat nemůžeme. Často si vytváříme nejrůznější domněnky o věcech, které jsme ani nezkusili. Více informací »

Seznam masérů
Pohyb jako prevence i zdroj radosti

Sportovní masáž

Sportovní masáž je obdobná klasické, avšak se zaměřením na sportovce a důraznější propracování svalstva. Hmaty rychlejší,intenzivnější. Rozeznáváme několik druhů sportovních masáží-relaxační, povzbuzující, mezi výkony,...

Seznam masérů
Sportovní masáž

Reflexní masáž

Reflexní masáž je manuální léčebný zásah na povrchu těla v místech druhotných základním onemocněním reflexně vyvolaných změn

Seznam masérů
Reflexní masáž

Kosmetická masáž

Kosmetická masáž patří mezi nejúčinnější úkony v kosmetice. Během ošetření je třeba absolutního klidu, mimické svaly jsou uvolněné. Gradační křivka masáže pomalu stoupá, intenzita masáže se stupňuje a ke konci opět klesá....

Seznam masérů
Kosmetická masáž

Lymfatická masáž

Lymfatická masáž je ucelený soubor speciálních hmatů na aktivaci mízních uzlin a rozproudění toku lymfy (mízy). Masáž se provádí bez masážních prostředků. Vhodná na otoky a taktéž jako regenerační procedura

Seznam masérů
Lymfatická masáž

Vyhledávání

Novinky

Cech ZP masérů

28.10.2014


Ve dnech 7. - 8. 11. se zúčastníme srazu CECHU ZRAKOVĚ POSTIŽENÝCH MASÉRŮ v Karlových Varech

Hledáme krajské delegáty

16.04.2014


Hledáme osoby pro koordinaci projektů v daných krajích. V případě zájmu nás prosím kontaktujte na info@ascm.cz

382 Kč

04.09.2013


To je průměrná cena za 60 min masáže v ČR.

Projekt stážistů

23.07.2013


Podíleli jsme se na sestavování šablon pro stážisty v oboru ,,masér. Více na: www.stazevefirmach.cz

Jogging - běh pro radost i zdraví

Publikováno: 29.01.2015

Autor: Dominik Volavy

V kategoriích: Tipy, triky

Z joggingu se v posledních letech stal fenomén, protože dokázal nadchnout spoustu lidí i nepříliš sportovně založených. Jogging [džoging] ve svém původním významu znamená pomalý běh střídaný s chůzí. Můžete se setkat i s označením indiánský běh, což je v podstatě to samé, název jen odkazuje na to, že jde o oživení techniky, kterou již používali indiáni při překonávání dlouhých tras. Hlavní charakteristikou této aktivity je, že pohyb probíhá v nízké až střední intenzitě. Při nízké tepové frekvenci dochází ke spalování tuků a tělo se tím dostává do lepší kondice, což znamená, že jde o ideální sport vhodný i pro lidi s nadváhou nebo s jinými zdravotními problémy.


K tomu, abyste začali s joggingem potřebujete především cíl, tedy nějakou motivaci a odhodlání. Pokud si příliš nevěříte a obáváte se reakcí svého okolí (např.: trpíte-li nadměrnou obezitou), tak si navykněte pravidelně chodit na delší procházky, které časem můžete prokládat krátkým během. Jogging není o naběhaných kilometrech, ale vzhledem k nízké frekvenci jde především o čas, který mu věnujete. Nastavení běhu je velmi individuální, tady určitě platí, že byste na prvním místě měli poslouchat své tělo a zbytečně se nepřepínat. Pohyb má způsobovat radost, což vám svalové křeče rozhodně nepřinesou. Je lepší si stanovit menší cíl, třeba prozatím jednou do týdne třicet minut a pak postupně zvyšovat nároky.


Co k běhu vlastně potřebujete? Kromě odhodlání a času byste měli myslet i na kvalitní vybavení. Základem je běžecká obuv, která vám bude maximálně vyhovovat. Hlavně ve městech, kde jsou betonové plochy, je potřeba, aby obuv tlumila nárazy a tím šetřila vaše klouby. Opět jde o individuální záležitost, na trhu můžete vybírat z velkého množství variant. Nechejte si poradit ve specializované prodejně, kde vám mohou pomoci vybrat boty na míru. Určitě nezapomínejte i na vhodné oblečení, které je potřeba zvolit tak, abyste neprochladli a nepřehřívali se. Důležité je, aby vás oblečení při běhu neomezovalo a plnilo svou funkci.




Co ještě získáte kromě dobré kondice a snížení váhy?


  • Vyčistíte si hlavu a posílíte si psychiku

  • Může dojít i ke zvýšení sebeúcty a vaší vitality.

  • Jogging je skvělá prevence před civilizačními chorobami.

  • Pravidelným pohybem a plnohodnotnou stravou docílíte zlepšení v mnoha oblastech vašeho života, zlepší se vaše koncentrace a odolnost vůči stresu.